Meer sollicitaties met een moderne website
Om te laten zien wat de kracht van Delucro is hebben wij een demo website voor een uitzendbureau gemaakt. Met WerkKampioen willen wij graag laten zien dat onze mogelijkheden eindeloos zijn.
Voor ons zelf hebben we hier bij bedacht; wat zou een uitzendbureau nu graag naar voren willen laten komen op zijn website? Een vraag waar wij antwoord vonden na veel verschillende ontwerpen, onderzoeken en gesprekken. Uiteindelijk is ervoor gekozen om ons vooral te focussen op de basis van een uitzendbureau: Werven, vacatures plaatsen, nieuwe klanten verwelkomen en een merk en bedrijf uitstralen.
Daarna was het belangrijkste om natuurlijk vacatures te delen. Hoe doen uitzendbureaus dit?
Zorgen dat je een vacature kan plaatsen vanuit je software, bijvoorbeeld backofficepakket of via een Application Tracking Software (ATS), én je website stond centraal.
Het is mogelijk om de vacatures op de vacaturepagina te delen via een mooi dashboard via de backend van je website. Verder is het ook mogelijk om een vacature te delen via je softwarepakket voor je backoffice als deze een API-koppeling mogelijk maakt.
Het is mogelijk om de vacatures op de vacaturepagina te delen via een mooi dashboard via de backend van je website. Verder is het ook mogelijk om een vacature te delen via je softwarepakket voor je backoffice als deze een API-koppeling mogelijk maakt. Sterker nog, de reacties op een vacature worden ook teruggeschoten naar de software. Dit geldt natuurlijk ook voor een ATS.
Als wij kijken naar een website hanteren wij het STDC-model. Hier kijken wij naar hoe iemand op een website komt en rondkijkt op een website.
Het STDC-model staat voor See, Think, Do en Care. Alle stappen die een websitebezoeker neemt in het maken van een beslissing.
Het STDC-model. Nee écht geen ziekte...
Allereerst natuurlijk, waarom is dit model zo interessant? Laten we voorop stellen, iemand op jouw website heeft altijd een reden om daar op te zijn. Dat is iets dat zeker is. Echter weet je niet in welke stap van de funnel hij zit.
Hier kan je op inspelen. Weten wij bijvoorbeeld dat iemand op je website is omdat hij graag meer informatie wilt over bijvoorbeeld een vacature die toevallig via Google Jobs naar voren komt, dan zit hij misschien al in de Think fase.
De fases uitgelegd
De eerste fase – See. In deze fase is iemand zich aan het oriënteren. Nog niet bewust van je service, of dienst, noch van je merk of onderneming. Het belangrijkste hier is zorgen dat je in ‘the picture’ komt. Uitstraling, goede en neutrale informatie is erg belangrijk hiervoor.
De volgende fase – Think. In de Think fase is iemand zich bewust van je service of wat je aanbiedt, echter is hij nu aan het vergelijken. Bijvoorbeeld voor een uitzendbureau voor wie de beste werkgever kan zijn, of de betere vacature kan hebben. Informeren en uitstraling is key. De drempel verlagen is ook belangrijk. Een hard conversie zou bijvoorbeeld een sollicitatie zijn, een soft conversie een vacature alert, dus e-mailadres ontvangen. Dit is erg belangrijk in de Think fase. Een hulp hierbij is ook bijvoorbeeld de zoekhulp naar een vacature.
De Do fase staat echt in het teken van actie nemen. Iemand wilt solliciteren, die opdrachtgever wilt bij jou nieuwe kandidaten halen, enzovoort. Het belangrijkste is dit zo makkelijk mogelijk maken. Zo simpel als direct solliciteren.
Nu is het binden van belang. De Care fase is in dit geval niet geheel belangrijk op de website van WerkKampioen, maar laten zien wat je Care-programma is kan wel bijdragen in de Think en Do fase.
Wij presenteren graag nog meer van WerkKampioen, ben jij de volgende?