Meer bereiken met slimme campagnes
De opdracht simpel en concreet: let’s get down to business. Miners Nederland heeft met hun producten, crypto miners, de positie in hun markt. Echter liepen zij tegen de visie aan die miste omtrent de marketing en klanten.
Samen met de eigenaren hebben wij een plan gemaakt op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Hierbij werd direct al duidelijk dat de focus gelegd moest worden op het operationele niveau: tijd voor actie!
53% meer bezoekers op de website in één maand tijd
De bezoekers omtoveren in conversie. Een concreet plan om van klanten fans te maken.
De website van Miners Nederland had al een groot aantal bezoekers. Zij hadden veel blogs gemaakt over crypto minen en daardoor hadden zij veel bezoek. Echter was er geen concrete conversie, naast verkoop.
Toen hebben wij de focus gelegd om meer te focussen op de soft conversies; bijvoorbeeld brochures, gratis adviesgesprek, enzovoort. Op basis hiervan konden wij langdurige campagnes opzetten. Zoals mailcampagnes.
Hier hebben wij gekeken naar het STDC-model. Hier kijken wij naar hoe iemand op een website komt en rondkijkt op een website.
Het STDC-model staat voor See, Think, Do en Care. Alle stappen die een websitebezoeker neemt in het maken van een beslissing.
Op basis hiervan hebben wij de eerste landingspagina ontworpen en live gegooid.
Het STDC-model. Nee écht geen ziekte...
Allereerst natuurlijk, waarom is dit model zo interessant? Laten we voorop stellen, iemand op jouw website heeft altijd een reden om daar op te zijn. Dat is iets dat zeker is. Echter weet je niet in welke stap van de funnel hij zit.
De fases uitgelegd
De eerste fase – See. In deze fase is iemand zich aan het oriënteren. Nog niet bewust van je service, of dienst, noch van je merk of onderneming. Het belangrijkste hier is zorgen dat je in ‘the picture’ komt. Uitstraling, goede en neutrale informatie is erg belangrijk hiervoor.
De volgende fase – Think. In de Think fase is iemand zich bewust van je service of wat je aanbiedt, echter is hij nu aan het vergelijken. Bijvoorbeeld voor een uitzendbureau voor wie de beste werkgever kan zijn, of de betere vacature kan hebben. Informeren en uitstraling is key. De drempel verlagen is ook belangrijk. Een hard conversie zou bijvoorbeeld een sollicitatie zijn, een soft conversie een vacature alert, dus e-mailadres ontvangen. Dit is erg belangrijk in de Think fase. Een hulp hierbij is ook bijvoorbeeld de zoekhulp naar een vacature.
De Do fase staat echt in het teken van actie nemen. Verkopen, wrijvingsloos betalen, zo min mogelijk stappen tot betalen, enzovoort.. Het belangrijkste is dit zo makkelijk mogelijk maken, met zo min mogelijk afleiding.
Nu is het binden van belang. De Care fase is in het geval van Miners Nederland erg belangrijk. Hierin hebben wij met het plan dan ook de focus op gelegd.